Аналіз звернень громадян до Українського державного центру
радіочастот свідчить про те, що непоінформованість людей про
запровадження в Україні нових правил ввезення та реалізації мобільних
телефонів або нехтування цими правилами призводить до виникнення
проблем з експлуатацією засобів мобільного зв’язку.
До УДЦР щоденно звертаються десятки громадян України з проханням
роз’яснити, чому придбані ними мобільні телефони потрапили до „сірого”
списку і чи можна в подальшому їх реанімувати? Адже, за словами людей,
телефони були куплені в офіційних пунктах реалізації мобільних
терміналів з наданням продавцем відповідної гарантії та запевнень в
тому, що телефон є легального походження. Проте, коли у громадянина
цікавишся тим, чи здійснив він під час купівлі телефону відповідну його
перевірку, у відповідь – мовчання. З’ясовується, що він повірив
продавцеві на слово.
Отже, нехтування правилами перевірки мобільного телефону під час
його купівлі є основною причиною занесення телефонів громадян до
„сірого” списку, в якому на сьогодні вже нараховується сотні тисяч
кодів ІМЕІ мобільних телефонів.
На превеликий жаль, легалізувати такий телефон у переважній більшості випадків, неможливо.
Український державний центр радіочастот вкотре нагадує, що
невиконання при купівлі телефонів правил його перевірки стає основною
причиною його потрапляння до „сірого” списку.
Єдиний вихід для громадян – повернути телефон продавцю.
Нагадаємо, що Закон України „Про захист прав споживачів” дає право
громадянам зробити це протягом 14 днів. Якщо ж ви не змогли вкластися в
цей строк, вимагайте від продавців заміни телефону або повернення
коштів за його придбання на підставі того, що засіб зв’язку є неякісним
товаром.
У разі відмови треба звертатися до управлінь у справах захисту прав споживачів та до органів МВС України.
До уваги
Під час покупки мобільного телефону уважно здійснюйте всі етапи його перевірки:
- Перевірте відповідність коду ІМЕІ, нанесеного на фірмову етикетку,
що розміщена на корпусі мобільного телефону, під акумулятором, та на
упаковку телефону.
- Якщо коди співпали, слід перевірити відповідність коду ІМЕІ,
прошитого в телефоні, з тим, що нанесений на фірмову етикетку. Для
цього треба включити телефон (у продавця для перевірки телефонів
повинна бути SIM-картка) і набрати на клавіатурі комбінацію *#06#. На
екрані телефону з’явиться його код ІМЕІ, який необхідно звірити з
написом на фірмовій етикетці.
Якщо коди не співпадають, то треба відмовитися від придбання такого телефону, щоб уникнути проблем у подальшому. - У разі, якщо коди ІМЕІ співпали, необхідно за допомогою цього
телефону, телефону продавця або іншого Вашого телефону відправити на
короткий номер 307 любого мобільного оператора SМS з кодом ІМЕІ. Якщо
SМS набирає продавець, то перед відправкою повідомлення перевірте, чи
дійсно ваш код ІМЕІ надсилається для перевірки. У відповідь Ви
отримаєте повідомлення щодо наявності або відсутності коду ІМЕІ цього
телефону в базі даних кодів ІМЕІ. Інформацію щодо наявності коду ІМЕІ в
узагальненій базі даних можна також отримати на веб-сайті УДЦР в
розділі „База ІМЕІ”.
- Наявність коду ІМЕІ телефону в базі даних означає, що цей телефон
законно ввезено до України і що в подальшому ви зможете підключитися до
мережі любого мобільного оператора, а сервісні центри виробників будуть
його обслуговувати у випадку виникнення технічних проблем.
Якщо ж ви отримаєте повідомлення про те, що телефон знаходиться в „сірому” списку, відмовтеся від його придбання.
Прес-центр Українського державного центру радіочастот